Senin, 29 November 2010

DIRI DAN SETAN

Sabda Rasulullah SAW.: "Tiga perkara yang barangsiapa terdapat (ketiga-tiga perkara itu) padanya nescaya dia memperolehi kemanisan iman (iaitu) Allah dan Rasul-Nya adalah lebih dia cintai daripada selainnya (Allah dan Rasul), dan dia mencintai seseorang semata-mata kerana Allah, dan dia benci untuk kembali kepada kekuf...uran (maksiat) sebagaimana dia benci dilemparkan ke dalam api". (HR Bukhari dan Muslim)
bisikan syetan ada bila perkataan Tuhan tidak diikuti! bisikan setan berhenti bila satu perkataan Tuhan diikuti dan akan terus berhenti selagi perkataan Tuhan tsb diikuti, yakni mengamalkan apa yg dikatakan Tuhan 'Diri' kepada 'diri'. Bukankah 'diri' ini tahu bahwa Tuhan 'Diri' itu lebih dekat dari urat nadi 'diri' ! t...ak ada kemungkinan aku dan kamu tidak dapat mendengarkan perkataan 'Diri' kepada 'diri'.
Perkataan 'Diri' yang berkata pada 'diri' itulah berasal dari DA'I sebenarnya yakni Allah Tuhan ku dan Tuhan mu. Tunaikanlah walau harus kehilangan dunia toh dunia juga akan pasti hilang.

Tidak ada komentar: